مجله فیلم

انتخاب شده از :

شمارهء 300 ماهنامه « فیلم » - مسعود پور محمد

طنزهای مهران مدیری

پاورچین پاورچین ، از نوروز72 تا نوروز 82

جایگاه:

بدون هیچ تردید ، مهران مدیری تاثیرگذارترین و برجسته ترین چهرهء تلویزیونی در دههء اخیر است و اگر در نظر آوریم که تلویزیون ایران از سال 57 تا 72 فاقد چهرهء شاخص و تاثیرگذاری بود که ضمنا در کارش دوام هم آورده باشد، با فراغ بال میتوانیم او را شاخص ترین چهرهء تلویزیونی پس از انقلاب بدانیم اگر با این حکم موافق نیستید، به شما ده دقیقه فرصت میدهم ( یا حتی یک ربع، یا اگر نیاز دارید دو سال ونیم ) که فکر کنید و چهرهء دیگری را معرفی کنید ( اعم از بازیگر، گوینده، مفسر ، مجری و غیره ) که در 25 سال اخیر مجموعهء تشخص، ماندگاری و جذابیت بیشتری از آقای مدیری داشته باشد. و تاکید میکنم که مجموعهء عوامل را باید در نظر گرفت. وگرنه خیلیها از او پیش کسوت ترند، خیلیها در این یا آن مقطع و برنامه جذابتر بوده اند و ... اما مهران مدیری شاخص ترین چهرهء ماندگار ده سال اخیر است

چرا؟

راستی چرا؟ چرا مدیری چنین موفق بوده است؟ چرا این موفقیت را فقط در عرصهء طنزهای تلویزیونی کسب کرده است؟ ( کارهای سینمایی اش نمره های درخشانی ندارند. ) چرا فقط طنزهای کوتاه غیر دنباله دار ؟ ( او تجربهء سریال سازی متداول داستانی و طنز را هم دارد که ناموفق نبود اما با کارهای اصلی اش قابل مقایسه نیست ) سعی میکنم در این نوشته به پاسخ این چراها بپردازم

مراسم « پوززنی »

چند قسمت از مجموعهء پاورچین اختصاص داشت به مراسم پر سرو صدای « پوززنی » که توسط بزرگان برره اجرا شد. پیش از آن نیز این مراسم را آقای مدیری ، بارها انجام داده بود. از آغاز کارش تا کنون مجموعهء نوروز 72 ، جارویی بود که طنزهای لوس، بی مزه و بدون خلاقیتی را که تا آن زمان در تلویزیون رواج داشت، جمع کرد . کارهایی که کم هم طرفدار نداشتند اما پس از نوروز 72 دیگر طرفدار نداشتند یا به تدریج همه را از دست دادند. بعضیهاشان رفتند دنبال یک کار آبرومند و برخی نیز لباس عوض کردند و خواندند و سعی کردند خود را منطبق با جریان تازه کنند. در گام بعد که ساعت خوش بود، مراسم پوززنی دربارهء رقبایی اجرا شد که گمان میکردند به صرف کلمه ها و عبارات جدید و عجیب است که میشود خنداند. و بالاخره گروه آقای مدیری ( که اعضای اصلیش را معرفی خواهم کرد.) در هر قدم و هر بار مراسم پوززنی را برای گروهی از رقیبان با موفقیت ( زیاد یا کم ) انجام دادند. تا شروع « پاورچین » که باز این مراسم اجرا شد، کاملتر و گسترده تر از قبل . در واقع اگر « نوروز 72 » جارو بود، « پاورچین» حکم چکش را داشت . نه یکباره و محکم. به تدریج و آرام آرام . پاورچین پاورچین . آیا پوززنی هنر است ؟ به خودی خود نه ، اما اگر مراسم آن به درستی اجرا شود ، کاری است به شدت آموزشی و به شدت ارتقا دهنده. آیا فکر کرده اید آن طنزهای لوس قبل از« نوروز 72 » که طرفداران زیادی داشتند چرا در سالهای بعد کسی را نمی خنداند ؟ و چرا هربار برنامه سازان طنز و شبه طنز ناگزیر شده اند خود را با حال وهوای برنامه های مدیری هماهنگ کنند و سعی کنند کاری بهتر از او عرضه کنند؟ مگر به چه چیز پیشرفت میگویند ؟ تلاش در راه ارتقای سلیقهء عمومی و افزایش قدرت تمیز چقدر ارزش دارد ؟ ارتقای سلیقهء عمومی بزرگترین خدمت مدیری و افراد گروهش است . لااقل در حیطهء طنز .

گروه آقای مدیری : سه به سه * گفتم که اعضای اصلی گروه آقای مدیری را معرفی میکنم ، اما پیش از آن باید به یاد آوریم که در این ده سال ، مهران مدیری همواره با گروهی از افراد توانمند ، خوش فکر اما جدید کار کرده است . آنها هم کاملا جدید نبوده اند ، در کارهای قبلی چنان مطرح و شناخته شده نبوده اند. ویژگی دیگر کار او این است که همواره بیشترین ارزش را برای افراد گروهش قائل بوده است . به حرف و حدیثها و تعریف و تکذیب همکارانش یا دیگران کاری ندارم. همین که در هر دوره ، سایر افراد گروه هر کدام در مقطعی حتی بیش از خود صاحب کار گل کرده اند ، معرف روحیهء مهران مدیری است . در نخستین دوره ها بازیگران باهوش و مستعدی چون عطاران ، آقاخانی ، امیر فضلی، رادش و... او را همراهی میکردند . چند تا از آنها و هر کدام در مقطعی از کار، بیشتر از دیگران و حتی بیشتر از خود مدیری گل کردند . این ویژگی ، خصوصیت ثابت کارهای مدیری در همهء این سالها بوده است . در آخرین مورد نیز جواد رضویان در نظر سنجیها رتبهء اول مقبولیت را گرفته است . همین که او اجازه میدهد، کمک میکند و تلاش دارد که شخص دیگری آنقدر مطرح شود که نقش او نیز تحت تاثیر قرار گیرد، بیش از هر چیز بیانگر توانمندی خود آقای مدیری است . و برای آنکه بالاخره ببینیم اعضای اصلی گروه او چه کسانی هستند به سه نکته فهرست وار اشاره میکنم :

۱-صفت « کار گروهی » ویژگی بارز همهء کارها از نوروز 72 تا پاورچین بوده است.

2-افراد گروه آقای مدیری همیشه توانمند و مستعد و عمدتا تازه مطرح شده بوده اند.

3-بعضی از آنها حتی از خود مدیری بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند

حالا آن سه نکته را در کنار سه نکتهء زیر قرار دهید

1-ترکیب گروه همواره در تغییر بوده به نحوی که حتی یک نفر از افراد گروه اولیه در گروه آخر وجود ندارد

2-در همهء دوره ها، همکاران مدیری پس از گل کردن، از گروه جدا شده و تصمیم گرفته اند کارشان را بدون مدیری انجام دهند

3-تقریبا و بدون استثنا هیچ یک از افرادی که از گروه مدیری جدا شده اند نتوانسته اند موفقیتشان را در کارهای دیگر تکرار کنند، کسانی مثل آقای عطاران و امیرفضلی یا خانم صبوری . که اگر کارهای خوبی هم ارائه داده اند، هیچکدام مقبولیت عام و خاص کار اولیه شان را پیدا نکرده است . فکر میکنم به نتیجه گیری بیشتر نیاز نباشد.

فاصله گذاری

بعد از برشت، گاهی تکنیک فاصله گذاری ابزاری شد برای آنان که کار بازیگر را روی نقش و روی خودش بلد نبودند و نمی توانستند با محو شدن و فرورفتن کامل در نقش، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. اما فاصله گذاری چیزی بیشتر از این بوده و هست. حتی از برشت نیز شروع نشده بود. در تعزیه که مال خودمان است و مال سالهای اخیر هم نیست، فاصله گذاری به دقت فهمیده و اجرا میشد تا تماشاگر بداند و بفهد که با نمایش طرف است که میتواند عین واقعیت باشد، ولی واقعی نباشد. بطور کلی فاصله گذاری از جنس شعور و آگاهی است و بقول برشت، تلنگری که به فرق تماشاگر میخورد تا بداند کجا نشسته و به چه چیز باید دقت کند. در نهایت، فاصله گذاری، توان پیش بینی و قضاوت را افزایش میدهد. اما فاصله گذاری مثل شعر سعدی است. خیلی ساده به نظر می آید اما کسی نمیتواند مثل آن بگوید. یکی از درخشان ترین ویژگیهای پاورچین، نوع فاصله گذاری است که در این مجموعه اجرا میشد. نوعی فاصله گذاری خاص که ترکیبی عجیب داشت. یعنی بخشی از بار درام داستان را به دوش میکشید و وارد قصه شده بود. اعتراض شادی به نوع دیالوگها و بازیهایش ، اصرار طغرل برای گنجاندن بیل زنی در آن قسمت خاص ، اعتراض فرهاد/ مدیری به مهتاب/ سحر ذکریا به خاطر آنچه در گفتگو با ماهنامهء « فیلم» گفته بود و بسیاری از این قبیل، نمونه های خلاق از تکنیک فاصله گذاری هستند. بطور خاص ، آن قسمت از پاورچین که قهرمان اصلی اش نویسندهء مجموعه بود ( برادر او ) و نمایش سیر وقایع به گونه ای بود که هر بار با دخالت یکی از عوامل ( برای افزایش نقش و تاثیر او ) قصه تغییر میکرد تا در نهایت تبدیل به چیزی کاملا متفاوت شد. دربارهء این قسمت از پاورچین ، بسیار میتوان گفت و شنید و دید

علل موفقیت:

در این باره تقریبا در همهء نشریات و نیز ماهنامهء فیلم مطالب خوب و مفصلی نوشته شده که قصد تکرار آنها را ندارم. از خلق سرزمین برره، گویش خاص آن و نوع روابط آدمها و مراسم ( که در گسترش ایده، هربار دامنهء بیشتری می یابد ) تا زوج بودن همهء کاراکترهای « پاورچین» ( به جز طغرل که دست آخر نیز فقط او در خانه می ماند و همه میروند)، رفتارهای ضد کلیشه ای ( مثلا توی دوربین نگاه کردن که این نوعش ویژهء خود مدیری است) و بسیاری چیزهای دیگر. آنچه در همهء این نوآوریها مشترک است و علت خلق آنها بوده، چیزی جز تجمع چند ذهن خلاق و مجموعهء چند استعداد وزین در کنار یکدیگر نیست. اما مهمترین تاثیری که «پاورچین» می گذارد از ایفای نقشی می آید که برنامه های دیگر طنز از جمله کارهای قبلی مدیری ) فاقد آن بودند : تاثیرگذاری مستقیم بر روابط اجتماعی . تا پیش از «پاورچین» ، نهایت تاثیر یک مجموعهء طنز، محدود میشد به رواج یک یا چند تکیه کلام و اصطلاح که مدتی پس از پایان سریال نیز به راحتی فراموش میشدند. حالا باید فکر کنید و تمرکز داشته باشید تا چند تکیه کلام «زیر آسمان شهر » یا « بدون شرح » یادتان بیاید. که تازه هردو همین اواخر پخش شده اند . اما «پاورچین» ، ضمن آنکه کارکرد فوق را نیز داشته و اصطلاحات خود را وارد گویش روزمره و غیردائمی مردم کرده، در چند زمینهء مختلف نوعی جدید از نگاه را نیز آموزش و رواج داده که مهمترینش همان " پاچه خواری" است . در بسیاری از محیطهای کاری ، افراد شاغل، تاثیر محسوس « پاورچین » را در تغییر جزیی یا کلی نوع روابط اداری مشاهده کرده اند. تقریبا محال است کارمندی نسبت به بالادستی هایش تملق بگوید و این اصطلاح و پیامدهای آن ماند بحث و نظر و... به یاد دیگران نیاید و در نوع مواجههء تملق شونده و تملق کننده تاثیر نگذارد. چنین تاثیری چقدر می ارزد ؟ چه نامی دارد ؟ استفادهء تقریبا سازمان یافته از چند فکر و چند نویسنده، عامل مم دیگری در موفقیت « پاورچین » بوده است. مرور قسمتهای مختلف و مشاهدهء تفاوتهای محسوس بین آنها ( که ناشی از وجود تکرارهای مختلف است ) نشاش میدهد که چرا طراوت و تازگی « پاورچین » تا آخرین قسمت آن محفوظ ماند. در این میان رابطهء پینگ پونگی مهران مدیری و نویسندگانش را هم باید در نظر داشت اگر مدیری بازیگردر « دیدار » چندان به چشم نمی آید دقیقا به این دلیل است که شرایط فوق ( گروه او ) در آن مهیا نیست و مهمتر آنکه تا کنون همهء موفقیتهای مدیری در طنز بوده است. و البته در طنزهای کوتاه که در یکی دو قسمت تمام میشوند. و گرنه در طنزهای بلند مدت تر مثل « دردسر والدین »، مدیری اگرچه ناموفق نیست اما کار درخشانی هم ارائه نداده است. البته این مورد جای بحث دارد. شاید اگر در گروه بعدی او، نویسنده یا نویسندگانی باشند که بتوانند طنزهای داستانی طولانی تری بنویسند ( مثلا از جنس دائی جان ناپلئون) شاید موفقیت دیگری نصیب او شود. هرچند چنین توصیه ای به او نمی کنم . « پاورچین » هنوز جای بحث دارد. باشد تا فرصتی دیگر. برای چنین مجموعه ای و چنین کاری همیشه فرصت پیش می آید

پایان

با تشکر از آزاده عزیز برای ارسال این مطلب

نظرات 18 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:12 ب.ظ

سلام......... مطالب وبلاگ عالی بود .........بای

ممنون.

مهسا جمعه 20 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:57 ق.ظ

سلام الهه جان . خیلی وقت بود به وبلاگ سر نزده بودم . بابا خیلی فعالی . مطالبتم واقعا عالیه . ممنون . موفق باشی.

ممنون.بیشتر سر بزن

بهشید جمعه 20 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:17 ب.ظ http://shahram-nazeri.persianblog.com

سلام ...ممنونم از اینکه نقدهای بجا و خواندنی را در وبلاگت قرار می دهی...
در مورد طنزهای مدیری بطور کلی و مفید و خلاصه ! می توان گفت: هرکس درک درستی از مقوله ی طنز و برنامه سازی طنز در تلویزیون داشته باشد؛ به راحتی میتواند بفهمد که مدیری یک سر و گردن (البته خیلی بیشتر!) از تمام طنز پردازان تلویزیون( اگر اسم آنها را بتوان طنز پرداز گذاشت!) بالاتر و برتر است...
مدیری با بکارگیری هوش و خلاقیت خود در طنز و مهمتر از همه احترام به تفکر و دیدگاه مردمی که بیننده ی کارهایش هستند ؛ یعنی احترام به شعور مردم و درک هنری آنها (برخلاف دیگران که مردم را در سطح پایینی از درک و فهم می بینند!!) برنامه های طنز خود را ساخته و همیشه هم موفق است...
همان طور که نوشتی برنامه ها تنها به تکیه کلامها ختم نمی شود و حداقل در زمان خود تاثیرات قابل توجهی بر اجتماع می گذارد ...اگر هم نگذارد (که به نظر من برنامه طنز حتما لازم نیست پیام یا تاثیر اخلاقی داشته باشد!)در آن مقطع زمانی توجه های بسیاری به آن جلب شده و اقلا چیزی برای گفتن دارد و نکته دیگر آنکه بعد از دیدن برنامه بیننده احساس رضایت خاطر خواهد کرد نه اینکه اعصابش خرد شده و احساس کند ۱ ساعت از وقتش را تلف کرده و احیانا سر کار گذاشته شده و چیزی هم عایدش نشده است!
در مورد پاورچین که به نظر من قوی ترین کار مدیری در زمینه کارگردانی ؛و نیز بازی بازیگران و نویسندگی و...است ؛بحث بسیار است ...و مهم این است که هنوز هم می توان این برنامه را دید و لذت برد...حتی تا سالهای آینده ...و این بر می گردد به بحث ماندگاری در آثار هنری که اثری هنری اگر درست و واقعی باشد ماندگار و جاودان خواهد ماند ...///باز هم منتظر مطالب ارزنده ات هستم///دوست داشتی به من هم سر یزن.موفق باشی.یا حق.

ممنون که نظر گذاشتی.(بعد از مدتها البته) .با همه حرفات هم موافقم.به وبلاگت هم سر زدم

محمد حسین شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.mehran-modiri.com

سلام ... جالب بود. اومدم بگم که اگه این مدت کمی تند و بد صحبت کردم با شما عذرخواهی کنم. موفق باشی ...

من زیاد ناراحت نشدم .تو هم موفق باشی

آزاده شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:21 ب.ظ

سلام
ممنون که با داشتن درس و امتحان، وبلاگ رو به روز کردی.
امروز در «جام جم » خوندم که قراره که دوباره گلچینی از « پاورچین» از زمانی که داوود وارد برنامه شد ، از شبکهء تهران پخش بشه. انشاالله که این موضوع در شبکه های استانی دیگه هم اتفاق بیفته.

خبر خیلی خوبی بود اما فکر می کنم فقط شبکه تهران این کارو کرده باشه شیراز که فعلا خبری نیست.

[ بدون نام ] شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:34 ب.ظ

دیشب بازیگران نقطه چین مهمان برنامه مهتاب بودند.
مهران مدیری حضور نداشت.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

با این نحوه مهمان نوازی برنامه مهتاب که هر کدام از بازیگران نقطه چین کمتر از یک دقیقه صحبت کردند مهران مدیری کار خیلی درستی کرد که در اون برنامه حضور نداشت

مریم شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 05:09 ب.ظ

سلام همشهری عزیز:
نابغه عزیزمان مهران مدیری واقعا طنز را متحول کرد و معنای واقعی طنز را به مردم فهماند. زبان از توصیف هنر و خلاقیت او ناتوان است. ما مشتاقانه منتظر حضور سرسبزش با یک برنامه زیبا مانند همیشه هستیم.

قراره که برای عید یک پانزده قسمتی بسازه و اینطور که شنیدم در برنامه مهتاب گفته که دیگه نود قسمتی نمی سازم هر چه هست امیدوارم موفق باشه

گلنوش یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:56 ق.ظ http://golnoosh-m.persianblog.com

سلام دوست عزیزم:
ممنونم از تو و آزاده ی عزیز که این نقد خواندنی را به طور کامل در اختیار دوستان قرار دادید.
حقیقتا هر بار که از پاورچین مدیری بگوییم و بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم ، برای بررسی این اثر هنری ، برای چندمین بار و بعد از گذشت این مدت از پخش آن ، باز هم ، نکته و حرف شنیدنی بسیار است.
همان طور که نگارنده ی متن اشاره نموده، در پاورچین روابط کارگردان و نویسنده ها و در عین حال روابط هر دوی اینها با جمع بازیگران ،انقدر قوی و و هماهنگ دیده شد که این مجموعه ی طنز را علاوه بر بار طنز بسیار کم نظیر آن به یک اثر هنری چشمگیر نیز تبدیل کرد .
اینکه برنامه ای روتین با مشکلات به روز رسانی برای پخش هر شب بتواند ،هم در طنز و هم در رعایت تمام ظرایف هنری و هم جلب تمام اقشار جامعه ،اینچنین موفق عمل نماید،حقیقتا اتفاقی کم نظیر در برنامه سازی تلویزیون ما محسوب میشد و هنوز هم رتبه ی اول را در تمام تاریخ برنامه سازی تلویزیونی و به خصوص کار طنز ، به ایده ی بسیار از منقدین و مردم،باید از آن پاورچین دانست،اتفاقی که اگر مهران مدیری عزیز در محوریت و مرکز هدایت تمامی عوامل و استفاده از هوش و خلاقیت مثال زدنیش قرار نداشت ،شاید هرگز و توسط هیچ کس رخ نمی داد.

حق با تو هست هیچ کس دیگه نمی تونست پاورچین رو به اینجا برسونه غیر از خود مدیری

گلنوش یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:36 ق.ظ http://modirifans@yahoogroups.com

تمامی آنان که مهران مدیری را شناخته اند و هنر او را به عنوان هنری خلاق و بی مانند در عرصه ی تلویزیون باور داشته اند، به این نیز اعتقاد دارند که اگر زمینه و گروه همکاری آنچنان که باید برای این هنرمند فراهم شود او میتواند درعرصه ی سینما (چه درژانر جدی و چه در طنز)، نیز به صورتی متمایزاز دیگران بدرخشد . چرا که باور استعداد یک هنرمند ،هنرمندی که توانسته با تمام محدودیتها و سنگ اندازی ها بازهم تا به امروز محبوب ترین چهره ه ی تلویزیونی در تمام این سالهای اخیر باشد،این را به ذهن متبادر میکند ،که این استعداد ،در حقیقت به معنای توانایی کم نظیری است که او را شایسته ی پیمودن مراتب بالاتر و موفقیت در دیگر زمینه ها ،معرفی میکند.

مهران مدیری عزیز هنرمند و انسانی است والا،که در تمام این سالها به بهترین شکل ممکن ،خود را به مردم و صاحب نظران معرفی کرده و نشان داده است. کسی که در تمام این زمانها امتحانهایی را که باید پشت سر گذاشته و از معدودهنرمندانی است که استعداد و خلاقیت در آثار او هنوز و برای آینده هم چشمگیر و قابل توجه خواهد بود و خواهد ماند.

اعتقاد و باوری که تنها شایسته ی اوست . و ایمانی اینچنین به هنر و هنرمند که افتخار ماست.

بله منم فکر می کنم نوع هنر مدیری هنریست ماندگار.همان طور که الان اگر برنامه های طنزش به صورت تکرار پخش بشن -همون اتفاقی که الان داره میفته و پاورچین دوباره داره پخش میشه-باز هم برای بیننده جالب وجذابه اما در مورد خیلی از برنامه های طنز این قضیه صدق نمی کنه و ممکنه هیچ کس حوصله تماشای دوباره آن طنزها رو نداشته باشه

مسعود دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 09:21 ق.ظ

مهران جون دوستتدارم اخه خیلی باحالی

من مهران مدیری نیستم از طرفداراشم .
به اندازه شما دوستش دارم.از طریق سایت و ایمیل آقای مدیری می تونید با خودش تماس بگیرید

مریم چهارشنبه 25 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 07:49 ق.ظ

سلام:
الهه جان ۱۵ قسمتی را میدانم.اما مهران نگفته که دیگر ۹۰ قسمتی نمیسازم .اتفاقا در برنامه چشم انداز که مدتی بعد از پایان نقطه چین پخش شد توضیح داد که این کار را میکند و نام برنامه جدیدش هم قطار عشاق است.اما نمیدانم چه شد که نظرش عوض شده و ۱۵ قسمتی در دست ساخت دارد.در ضمن مهران در برنامه مهتاب تاکنون حضور پیدا نکرده.
پاورچین هم که مجددا از شبکه تهران آغاز شده و من با شنیدن این خبر واقعا غصه خوردم.این آخر بی انصافی است که پاورچین فوق العاده مهران عزیزمان را از شبکه تهران پخش کردند.

مریم جان منم خودم برنامه چشم انداز رو که همین اواخر پخش شده ندیدم به هر حال منظور من برنامه چشم انداز
جام جم دو بود نه جام جم یک که ساعت هفت و نیم صبح جمعه قبل پخش شده و اون طور که شنیدم مهران مدیری عنوان کرده که دیگه نود قسمتی نمی سازه که به نظر من تصمیم بدی هم نیست چون اوضاع نود قسمتی ها خیلی آشفته شده البته به غیر از برنامه های مهران مدیری

آلبالو گیلاس پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 10:11 ب.ظ http://www.30taa.persianblog.com

سلام.مرسی که به من سر زدی. از وبلاگت خیلی خوشم اومد. مخصوصا برای ما که طنز می نویسیم آشنا شدن با آقای مدیری و کارهای قشنگش خیلی لازمه. بازم ممنون.

خوشحالم که خوشت اومد بازم سر بزن.

سی مرغ یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 05:01 ب.ظ

تیب ساده مدیری در کنسرتش باسخی بود به همه کسانی که به او حسادت می کنند. باسخ به شایعات سال ۷۹ باسخ به کسانی که او رو در سال ۷۲ به خاطر اوج شهرتش ممنوع تصویر کردند.
مهران مدیری بزرگ مرد سیمای ایران .....

شهرزاد یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:16 ب.ظ

کمربندها...بسیار مزخرف است. اخه فکر کنید کسی که تدوینگر کارهای مدیری بیاد با مدیری رقابت کنه همین مونده بود. بدون شرح هم اگه گرفت اولا شانسی بود. ثانیا اون موقع باورچین نبود.ثالثا به خاطر حضور زوج کاووسی و فرید بود.
بانکی ها شکست خورد.
کمربندها شکست خورد.چون تکرار بود چون مردم باورچین و نقطه چین دیده بودند.

مدیری مرد شماره یک طنز روتین...

سعید ذوالفقاری فدای تو شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 03:58 ب.ظ

اقای مدیری خیلی با حال خوندی

فدات بشم خدا حافظ

نسیم شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام ببین با رهبر کنسرت مهران مدیری مصاحبه داشته باش

ارش شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 06:21 ب.ظ http://www.arash.com

امیدوارم در کارهایت موفق باشی همچون سالهای قبل

نگین شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 11:41 ب.ظ http://0

عالی بودددد!!!۱

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد