دست به نقد

نمی دونم دیشب برنامه دست به نقد با حضور مهران مدیری به عنوان طراح و کارگردان نقطه چین و امیر پوریا به عنوان منتقد و همین طور اجرای مسعود فراستی منتقد تند وتیز سینمای ایران( به گفته بعضی ها)و سردبیر مجله نقد سینما رو دیدید یا نه؟

گویا این برنامه سه قسمت هست و احتمالا قسمت دوم و سومش هم امشب وفردا شب یعنی یکشنبه و دوشنبه پخش میشه.در این سه شب قرار هست که نقطه چین نقد بشه.

دیشب به نظر من همه چیز محترمانه بود .هم مدیری محترمانه رفتار کرد و هم پوریا. هر چند برای کسانی که مجلات سینمایی و نوشته های منتقدان رو زیاد می خونن ممکن بود یه کم مسائل عنوان شده تکراری به نظر برسه ولی شخصا معتقدم عنوان شدن این مسائل در تلویزیون که یک رسانه عمومی هست با اون نوع خاص مدیریتی که در این رسانه حاکم هست جالب بود.بسیار خوشحالم که این نوع نقد با نقدی از کارهای مدیری یعنی نقطه چین در تلویزیون آغاز شد .

در ضمن از رفتار بسیار محترمانه مسعود فراستی مجری این برنامه که مسائل رو خیلی دلسوزانه عنوان می کرد هم نباید گذشت.

آقای مسعود فراستی یک وبلاگ هم دارند با عنوان سینما تا ملی نباشد،جهانی نیست

و با آدرس

http://farassati.persianblog.com/

به وبلاگش سر بزنید و مطالبش رو بخونید .به نظر من که نظراتش جالبه..

---------------------------------------
مطلبی از رونامه جام جم تاریخ دوشنبه 19 مرداد ماه
جابر قاسمعلی از نویسندگان فیلمنامه و عضو هیات تحریریه مجله فیلم نگار در دیدار منتقدان سینما و تلویزیون با مهندس ضرغامی ریاست سازمان صداوسیما گفت : درصدی از گلایه هایی که منتقدان محترم به صداوسیما دارند به خود آنان برمی گردد ؛ چون نگاه مطبوعات و منتقدان به تلویزیون متفرعنانه است و شاهدیم که هیچ گاه رسانه ملی برای آنان جدی گرفته نمی شود. قاسمعلی ادامه داد: با بعضی منتقدان که صحبت می کنیم با افتخار می گویند برنامه های تلویزیون را نمی بینند یا خبرنگاری می گوید اگر مطلبی درباره سریالی تلویزیونی چاپ کند، سردبیر اخراجش می کند! وقتی تلویزیون ، سریال های متنوعی می سازد و پخش می کند ، نمی توان همه آنها را نادیده گرفت. نمی توان کارهای فیلمسازان بزرگ مثل داوود میرباقری در تلویزیون را ندید. اگر سریال ضعیف داریم ، قطعا متوسط و حتی خوب هم وجود دارد. برنامه ترکیبی هم به همین صورت ، مجری خوب در کنار مجری متوسط و ضعیف کار می کند و واقعا چرا منتقدان آنها را نقد نمی کنند؟ سریال «نقطه چین» که از تلویزیون پخش شد ، طبق آماری ، نزدیک به 95درصد بیننده داشت. حالا سوال اصلی اینجاست که چرا تنها چند نقد محدود برای این سریال پربیننده نوشته و چاپ شد؟ این فعال سینما و تلویزیون با انتقاد از برخی صحبتهای مطرح شده ، گفت : متاسفانه در میان حرفهای منتقدان ما ، تناقض وجود دارد. از طرفی می گویند تلویزیون فربه شده است و آدمهای زیادی در آن کار می کنند و هر روز چهره ای جدید دیده می شود و از آن سو می گویند چهره ها تکراری شده اند ، به اعتقاد من در درجه اول باید نگاه منتقدان و روزنامه نگاران به تلویزیون اصلاح شود.